Produktionen af model 1700 begyndte i 1960 og model 2200 i 1962. Den blev nu produceret med 19” hjul. Vores Velo Solex kan man kalde lidt speciel, da det er en model 2200 med stel fra1962, hvor der er monteret en model 1700-motor fra 1961. Grunden er, at motoren simpelthen går som en drøm, så den skulle blive i samlingen. 1700-motor er den første, der blev produceret med centrifugalkobling (automatisk), så man kan holde stille med motoren i tomgang. Tændrøret sidder skråt fremad, hvad den ikke gør på model 2200, hvor den er skjult under luftfilteret for at beskytte mod atmosfæriske forstyrrelser (radiostøj). Luftfilteret er påmalet S 2200 foran på luftfilteret. Stellet er stadig rørstel, dog med pladestel under sadlen. Der er også på denne Velo Solex monteret en speciel reservedunk (Jerry Baby) som kan indeholde to liter ekstra benzin. Dunken er monteret under sadlen, så behøver man ikke være nervøs for at køre tør for benzin på en lang tur.
Model 2200.
Undersider: